• Rowerek treningowy

    Domowa siłownia. Na początek: rowerek treningowy

    Stare przysłowie: “Ruch to zdrowie” jest coraz częściej praktykowane przez ludzi w różnym wieku. W porze letniej przyjemnie jest ćwiczyć na świeżym powietrzu. Zima częściej wybieramy siłownię. Czasami dochodzi jednak do sytuacji, w których brakuje nam chęci i motywacji do treningu poza domem. Jest na to rozwiązanie – rowerek treningowy, czyli stacjonarny sprzęt, dzięki któremu możemy zadbać o zdrowie fizyczne w zaciszu własnego mieszkania.

    Rower stacjonarny wspomagaczem odchudzania

    Jest to urządzenie idealne do walki z nadwagą i podtrzymywania kondycji na wysokim poziomie. Regularna jazda na rowerku treningowym poprawia krążenie krwi, zwiększa wydolność organizmu, zmusza do pracy mięśnie nóg, pośladków, brzucha, pleców i ramion. Dzięki temu tkanka tłuszczowa ulega równomiernej redukcji, mięśnie (szczególnie nóg) wzmacniają się, a ciało nabiera zgrabnych kształtów. Przyjmuje się, że godzinna jazda pozwala spalić 300-750 kcal. Oczywiście wszystko zależy od wagi ćwiczącego, intensywności treningu i czasu jego trwania. 

    Każdy egzemplarz wyposażony jest w wyświetlacz, który informuje o pokonanym dystansie, ilości spalonych kalorii oraz pulsometr informujący o szybkości bicia serca. W zależności od potrzeb możemy zmieniać poziom trudności treningu poprzez regulację oporu, czyli pedałować lżej lub “pod górkę”.

    Gdy za oknem niepogoda…

    Jedną z najważniejszych zalet roweru stacjonarnego jest to, że możemy na nim ćwiczyć o każdej porze dnia. Nie jesteśmy uzależnieni od godzin otwarcia siłowni, czy grafiku zajęć w klubie fitness. Co więcej, stanowi on świetną alternatywę, gdy planowaną przez nas wycieczkę rowerową pokrzyżuje np. deszczowa aura. Nic straconego, uruchamiamy domowy sprzęt, zajmujemy miejsce na siodełku i chudniemy w domowych warunkach. Szare, jesienne dni nie sprzyjają dobremu samopoczuciu. Mając na własność rower treningowy, być może łatwiej będzie nam zmotywować się do ćwiczeń, a przy tym poprawić sobie nastrój (badania naukowe udowodniły, że regularna aktywność fizyczna pozytywie wpływa na zdrowie psychiczne).

    Jak ćwiczyć na rowerku treningowym?

    Optymalna częstotliwość treningu na rowerku to 2-3 razy w tygodniu – ciało ma wtedy czas na regenerację. Aby stracić na wadze i wysmuklić sylwetkę, lepiej postawić na trening interwałowy trwający przynajmniej pół godziny. Taka forma oznacza szybkie, ale krótki serie ćwiczeń. Mają one na celu:

    • przyspieszenie pracy serca;
    • usprawnienie przemiany materii;
    • dalsze spalanie kalorii po zakończeniu treningu.

    Przykładowo ćwicząc na rowerku stacjonarnym, możemy szybciej pedałować przez 45 sekund, po czym zwolnić tempo i jechać wolniej przez 15 sekund. Pierwszy tydzień poświęcamy na wykonanie 5 serii, po czym w następnym tygodniu zwiększamy ich ilość. 

    Ludzie zdjęcie utworzone przez javi_indy - pl.freepik.com